Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu aniżeli przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

Agencja reklamowa Kaizen Media Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wskutek tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on dobry technicznie i banalny.